香港新浪網 MySinaBlog 精選話題工具
« 上一篇 | 下一篇 »
diumanpark | 27-Sep-06, 02:57 | 知無不言.蟹無不拑, 港聞刁視 | (12830 Reads)

平均分: 10.00 | 評分人數: 5

葉一知

兩宗「網言入罪」,包括已定罪的「快閃強姦黨」和調查中的「炸迪士尼」事件,近日引起廣泛網民blog友關注。

網上討論區、吹水區、chat room、公開的網誌等地方,可輕易為公眾接觸,是一個公眾場合,顯然與電郵、msn、icq等私人對話軟件有別。在網上公開留言,情況有如現實生活中的公開研討會。

互聯網從來不是無法無天的地方,你貼孌童照即屬違法;現實生活有誹謗,網上也有。網民犯法,與在現實犯法無異。網民被拘,不令人驚訝,問題是拘捕的理據。

我認為,快閃案判得對,迪迪尼案拉得錯。

兩案主角都說「開玩笑而已」,但「講笑」不能成為辯護理由,因為任何人在那個情況下,一定堅稱當時是說笑。

「快閃強姦黨」與「炸迪迪尼」兩案的最大分別是控罪——「快閃案」的控罪是「作出有違公德的行為」(簡稱「有違公德」(註)),但「迪迪尼案」中,警方指男子涉嫌觸犯《刑事罪行條例》中「企圖導致爆炸意圖危害生命或財產罪」(簡稱「企爆」)。

先說兩個假設情況:

(一) 海洋公園開大會,數十員工參與,有男有女。會議尾聲,某主管突然提出:「我想仿傚外國,搞一個快閃強姦黨。」繼而詳述外國的經驗和手法,再說:「有興趣一齊玩嘅可以繼續留低傾下。」

(二) 跟(一)類同。會議尾聲,某主管說:「你地有冇人識整炸彈,我真係想炸左迪士尼。」

即使情況(一)刪去了「有興趣留低」那部分,即使那是一句笑言,大部分與會者(男或女)聽到這個念頭都會感到不安。就等於有人在時代廣場外聚眾高聲討論「香港有沒有可能組成快閃強姦黨」,行人聽到也會感到不安甚至憤怒。

在情況(二),大家聽罷可能會拍手叫囂大笑,因為迪士尼威脅海洋公園的經營,生意被搶,大家才要開會謀對策。如果世上沒有迪士尼,他們會輕鬆得多。有感於此,「炸迪士尼」只是發洩或攪笑。

兩個情況的分別是:(一)涉及道德,意念本身令人非常不安(參考:說粗口犯了附例),而(二)涉及的意念(相對地)並沒有令人(非常)不安,同時又沒有足夠證據支持「炸迪士尼」的動機。

(一知按:如果(二)那位主管像(一)說「有興趣參與行動嘅可以留低研究」,則另作別論。)

兩個情況與現實兩單案件的分別,是在現實生活中,我們很容易表達語氣和身體語言,令人感受說話的動機,但在互聯網,表達語氣表情較為困難。但這不是重點所在,重點在控罪的理據。

如果這個社會endorse「有違公德」罪(註),而強姦在任何國家都是嚴重罪行兼嚴重違反公眾道德,那麼有人在公眾場合宣傳組識「快閃強姦黨」,引起了公眾不安,警察即可用「有違公德」罪拘控那人。快閃主角出文,領頭要組織強姦黨,引起很多網民的憤怒不安;他留下私人電郵,叫有志者齊來私下討論;在該留言被刪除後,他再貼,態度囂張。如上所言,如果以「有違公德」罪來拘控,已是證據確鑿,只能說一句:「抵x死」。

但迪迪尼主角不同,拘捕他的理由不是「違反公德」而是「企爆」,這就十分荒謬。要證明一個人犯了「企爆」,不能單憑一句「在座有冇人識整炸彈…..我想炸迪迪尼……唔該」就叫證據確鑿,還要有其他有力證據,例如他跟懂製炸彈的朋友聯絡、購買材料、到迪士尼視察等,才能拘控。又或者,他在討論區上列出行動的日期時間地點,也可以採取行動,因為這樣做等同恐嚇,足以引起公眾恐慌。但如果一句話就叫有足夠理據拘捕疑犯,以後任何人發放類似內容,例如「我想炸左深水埗玉龍士多」,警方也得全部拘控,總不能因為迪士尼比玉龍士多人多而不加拘控吧?

這兩天傳媒廣泛報道一個少女被輪姦的新聞,案情令人髮指。如果有網友提出「我想殺死呢啲禽獸……有冇人識人有槍賣…唔該」,難道警方看不出那是發洩憤怒嗎?同理,說要炸迪士尼,可能只是那人遊完迪士尼後遇到極不禮貌的對待,上網發洩。執行「企爆」等刑法,憑一句說話拉人,在行政上當然快捷妥當,但警方的職責不單是拉人,更要調查和蒐集足夠證據,證明說話者有行動的意圖。如果警方要對所有類似的情緒發洩式留言一律採取拘捕行動,那不是浪費警力嗎?如果警方無法分辨大部分留言的性質,每段留言都加以調查,又不是浪費警力嗎?

話分兩頭,這兩件事令很多人不滿,即使是「組織快閃強姦黨」這樣惡心的念頭,一樣有同情者,何解?因為香港有自由,沒民主,在民主不可能實現下,自由不受機制保障,最終唯有削弱自由來遷就有限度的民主。這幾年,香港的言論自由不斷萎縮,有目共睹,政府的威信早已破產,市民總覺得任何與言論有關的事件,背後都有削弱自由的政治目的。風吹草動,便草木皆兵,只因市民對政府再沒有信心,這裏也沒有真正的民主制度來保障自由。


 

註:甚麼是「公德」或「公眾可接受的道德」,是一個極複雜的問題,唯與本文題旨無關,按下不表。但我相信,絕大部分人都會認同「快閃黨輪姦婦女」絕對「有違公德」。為方便討論,本文以此介定作限。

延伸閱讀(多謝網友提供, 未能盡錄者, 見諒):

網絡道德爭霸戰@風雪中的故居 

知日部屋/「快閃強姦黨」事件與思想犯罪

知日部屋/唔怕被差佬拉網上完全手冊 (笑)

ACG/網上犯罪

[1]

各位, 這篇文很複雜, 執了很久...現在已經是夜深了, 明天要俾人鬧..., 所以文中可能甚多沙石, 見者請指正, 待我明天修改! 謝謝啊!


[引用] | 作者 葉一知 | 27-Sep-06 03:00 | [舉報垃圾留言]

[2]

我認同你的看法.

補充一點,做這些case,易破案又易出位,警察自然樂意做.


[引用] | 作者 KK | 27-Sep-06 03:28 | [舉報垃圾留言]

[3]

講真, 以我這個師奶仔又係女人黎講, 緊係覺得快閃強姦黨係一定有錯, 而且我睇報紙話本來有人delete0左佢個話題, 佢都再開同一個topic, 真係唔似衝動咁去做...

至於炸廸士尼, 比我感覺上冇咁易成事, 其實呢0的野真係觀點與角度, 好難講啦..


[引用] | 作者 晶晶私房菜 | 27-Sep-06 03:46 | [舉報垃圾留言]

[4] I hate this kind of news and I want to die

可能有小小sidetrack, 但一睇到呢篇新聞就想起你呢d 文, 唔好意思:
服 裝 店 回 收 「 我 想 死 」 T 恤

我覺得, d教育界人士真係好鍾意教育人,  同好管閒事,  樣樣都話唔o岩,  "女王的教室"又嘈,  "年青人寫blog 寫衰o野"又話要禁,  而家整件咁o既t-shirt 又話要管...
香港人o既心靈幾時變得咁薄弱? 咁容易受人影響, 咁需要受保護o架?
誠然, 件t-shirt o既句子並不是甚麼好句子, 但再咁落去, 我怕遲d d 歌詞就算只係"做隻貓, 做隻狗, 不做情人"之類都可能有教育界人士會嘈, 話歌詞鼓吹年青人唔好做人云云......

睇到呢d 咁o既新聞, 先至真係令人想死......

 -___-


[引用] | 作者 sidekick | 27-Sep-06 06:12 | [舉報垃圾留言]

[5] Re: I hate this kind of news and I want to die
sidekick :
可能有小小sidetrack, 但一睇到呢篇新聞就想起你呢d 文, 唔好意思: 服 裝 店 回 收 「 我 想 死 」 T 恤我覺得, d教育界人士真係好鍾意教育人,  同好管閒事,  樣樣都話唔o岩,  "女王的教室"又嘈,  "年青人寫blog 寫衰o野"又話要禁,  而家整件咁o既t-shirt 又話要管...香港人o既心靈幾時變得咁薄弱? 咁容易受人影響, 咁需要受保護o架? 誠然, 件t-shirt o既句子並不是甚麼好句子, 但再咁落去, 我怕遲d d 歌詞就算只係"做隻貓, 做隻狗, 不做情人"之類都可能有教育界人士會嘈, 話歌詞鼓吹年青人唔好做人云云...... 睇到呢d 咁o既新聞, 先至真係令人想死...... -___-

係呢,我都覺得,香港人幾時變得咁脆弱既...唔只脆弱,仲好似智力低左,唔識分析任何事情,下下要大家長操控.


[引用] | 作者 CK | 27-Sep-06 07:21 | [舉報垃圾留言]

[6] 希望重判~~~

應該以危險程度0黎定罪﹕-(一)0既犯罪可能性肯定高於(二)﹗﹗﹗擺明係教唆犯罪﹗


[引用] | 作者 路人甲 | 27-Sep-06 10:17 | [舉報垃圾留言]

[7]

這兩個案件中, 第一個好明顯是有組織的, 有計劃的, 所以, 不論是否涉及道德, 已可構成教唆他人進行強姦, 足以判罪。

第二個, 講者有沒有組織, 計劃在討論區中不能看到, 但從表面證供來看, 這個只去到吹水程度, 並未去到深入計劃, 例如時間, 參與人物, 如何進行等等。 不過, 如果這討論繼續下去, 會不會發展成真正的計劃或甚至會實行起來, 就真的是未知之數。 但現在看來, 對第二個個案的事主作出拘捕及調查的行動, 可能只是一種姿態, 做給市民看: "警方(驚慌?)對大眾關注的事情是有做跟進及防範的云云。 至於會不會作出起訴或只是警戒了事, 就不是警方的範疇, 是律政處的工作了。


[引用] | 作者 Ronald | 27-Sep-06 11:38 | [舉報垃圾留言]

[8] Re:
KK :
我認同你的看法.
補充一點,做這些case,易破案又易出位,警察自然樂意做.

易破案但難起訴啊, 點有證據佢真係企爆呢?


[引用] | 作者 葉一知 | 27-Sep-06 11:47 | [舉報垃圾留言]

[9] Re:
晶晶私房菜 :
講真, 以我這個師奶仔又係女人黎講, 緊係覺得快閃強姦黨係一定有錯, 而且我睇報紙話本來有人delete0左佢個話題, 佢都再開同一個topic, 真係唔似衝動咁去做...
至於炸廸士尼, 比我感覺上冇咁易成事, 其實呢0的野真係觀點與角度, 好難講啦..

係呀, 我都話果條友抵死架, 俾人狂炳, 刪文, 再post...

迪士尼, 難唔難成事都好, 佢始終冇更進一步的行動或策劃!


[引用] | 作者 葉一知 | 27-Sep-06 11:50 | [舉報垃圾留言]

[10] Re: I hate this kind of news and I want to die
sidekick :
可能有小小sidetrack, 但一睇到呢篇新聞就想起你呢d 文, 唔好意思: 服 裝 店 回 收 「 我 想 死 」 T 恤
我覺得, d教育界人士真係好鍾意教育人,  同好管閒事,  樣樣都話唔o岩,  "女王的教室"又嘈,  "年青人寫blog 寫衰o野"又話要禁,  而家整件咁o既t-shirt 又話要管...香港人o既心靈幾時變得咁薄弱? 咁容易受人影響, 咁需要受保護o架? 誠然, 件t-shirt o既句子並不是甚麼好句子, 但再咁落去, 我怕遲d d 歌詞就算只係"做隻貓, 做隻狗, 不做情人"之類都可能有教育界人士會嘈, 話歌詞鼓吹年青人唔好做人云云......
睇到呢d 咁o既新聞, 先至真係令人想死......
 -___-

係呀, 中學生寫blog都話唔啱!

所以我覺得社會好兩極化, 一邊就道德潔癖, 一邊就覺得不應有任何道德, 很奇怪的社會!


[引用] | 作者 葉一知 | 27-Sep-06 11:51 | [舉報垃圾留言]

[11] Re: Re: I hate this kind of news and I want to die
CK :
sidekick :可能有小小sidetrack, 但一睇到呢篇新聞就想起你呢d 文, 唔好意思: 服 裝 店 回 收 「 我 想 死 」 T 恤我覺得, d教育界人士真係好鍾意教育人,  同好管閒事,  樣樣都話唔o岩,  "女王的教室"又嘈,  "年青人寫blog 寫衰o野"又話要禁,  而家整件咁o既t-shirt 又話要管...香港人o既心靈幾時變得咁薄弱? 咁容易受人影響, 咁需要受保護o架? 誠然, 件t-shirt o既句子並不是甚麼好句子, 但再咁落去, 我怕遲d d 歌詞就算只係"做隻貓, 做隻狗, 不做情人"之類都可能有教育界人士會嘈, 話歌詞鼓吹年青人唔好做人云云...... 睇到呢d 咁o既新聞, 先至真係令人想死...... -___-

係呢,我都覺得,香港人幾時變得咁脆弱既...唔只脆弱,仲好似智力低左,唔識分析任何事情,下下要大家長操控.

d 政府宣傳片都做緊大家長角色, 咩都教!


[引用] | 作者 葉一知 | 27-Sep-06 11:52 | [舉報垃圾留言]

[12] Re: 希望重判~~~
路人甲 :
應該以危險程度0黎定罪﹕-(一)0既犯罪可能性肯定高於(二)﹗﹗﹗擺明係教唆犯罪﹗

不能這樣的. 因為危險程度已在該法例中反映, 如果強姦快閃黨已在組織, 有名冊, 咁告佢就一定唔係有違公德罪, 而係更嚴重的罪行. 而家用有違公德罪, 就只能參考佢嘅最高刑罰了.


[引用] | 作者 葉一知 | 27-Sep-06 11:54 | [舉報垃圾留言]

[13] Re:
Ronald :
這兩個案件中, 第一個好明顯是有組織的, 有計劃的, 所以, 不論是否涉及道德, 已可構成教唆他人進行強姦, 足以判罪。
第二個, 講者有沒有組織, 計劃在討論區中不能看到, 但從表面證供來看, 這個只去到吹水程度, 並未去到深入計劃, 例如時間, 參與人物, 如何進行等等。 不過, 如果這討論繼續下去, 會不會發展成真正的計劃或甚至會實行起來, 就真的是未知之數。 但現在看來, 對第二個個案的事主作出拘捕及調查的行動, 可能只是一種姿態, 做給市民看: "警方(驚慌?)對大眾關注的事情是有做跟進及防範的云云。 至於會不會作出起訴或只是警戒了事, 就不是警方的範疇, 是律政處的工作了。

第一個我覺得都未叫有組織, 流於大膽吹水...,

第二個, 確是姿態, 但.., 做戲都搵場好睇d嘛!

對於呢d case, 執法原則係要鬆, 唔係最終都只係浪費警力!


[引用] | 作者 葉一知 | 27-Sep-06 11:56 | [舉報垃圾留言]

[14] Re: Re: I hate this kind of news and I want to die
CK :
sidekick :可能有小小sidetrack, 但一睇到呢篇新聞就想起你呢d 文, 唔好意思: 服 裝 店 回 收 「 我 想 死 」 T 恤我覺得, d教育界人士真係好鍾意教育人,  同好管閒事,  樣樣都話唔o岩,  "女王的教室"又嘈,  "年青人寫blog 寫衰o野"又話要禁,  而家整件咁o既t-shirt 又話要管...香港人o既心靈幾時變得咁薄弱? 咁容易受人影響, 咁需要受保護o架? 誠然, 件t-shirt o既句子並不是甚麼好句子, 但再咁落去, 我怕遲d d 歌詞就算只係"做隻貓, 做隻狗, 不做情人"之類都可能有教育界人士會嘈, 話歌詞鼓吹年青人唔好做人云云...... 睇到呢d 咁o既新聞, 先至真係令人想死...... -___-

係呢,我都覺得,香港人幾時變得咁脆弱既...唔只脆弱,仲好似智力低左,唔識分析任何事情,下下要大家長操控.

個人認為,呢個現象係同"脆弱"人士大量輸港並在港大量自行複製(reproduce)及令其他人有樣學樣有關.從"無間道"賣埠"要改結局可見一班.


[引用] | 作者 蒲蒲居 | 27-Sep-06 13:58 | [舉報垃圾留言]

[15]

emoticon 葉一知,唔應你上網http://www.prhk.org/,節目重溫,2006年9月25日,《風波裡的龍門陣》,"黃岸然"已經講得很清楚,有違公德罪,係100年前,"維多利亞"時期,英國的古老法例.另外,我仲想問你,有冇聽過"性書大亨",知唔知"性書大亨"的歷史,如果,你未聽過,唔該你逢星期四晚,10:00pm,上網http://www.prhk.org/收聽"風蕭蕭"問書,我相信"蕭若元"一定很樂意講多次,這段"桿衛言論自由"衝激法津的故事給你聽.仲有,美國其中一任總統演說,自論自由與新聞自由第四權力,比任何嘢更重要,如果,真的要選擇,寧願放棄其他嘢!


[引用] | 作者 Spin Doctor | 27-Sep-06 14:01 | [舉報垃圾留言]

[16] Re: Re: Re: I hate this kind of news and I want to die
蒲蒲居 :
CK :sidekick :可能有小小sidetrack, 但一睇到呢篇新聞就想起你呢d 文, 唔好意思: 服 裝 店 回 收 「 我 想 死 」 T 恤我覺得, d教育界人士真係好鍾意教育人,  同好管閒事,  樣樣都話唔o岩,  "女王的教室"又嘈,  "年青人寫blog 寫衰o野"又話要禁,  而家整件咁o既t-shirt 又話要管...香港人o既心靈幾時變得咁薄弱? 咁容易受人影響, 咁需要受保護o架? 誠然, 件t-shirt o既句子並不是甚麼好句子, 但再咁落去, 我怕遲d d 歌詞就算只係"做隻貓, 做隻狗, 不做情人"之類都可能有教育界人士會嘈, 話歌詞鼓吹年青人唔好做人云云...... 睇到呢d 咁o既新聞, 先至真係令人想死...... -___-

係呢,我都覺得,香港人幾時變得咁脆弱既...唔只脆弱,仲好似智力低左,唔識分析任何事情,下下要大家長操控.

個人認為,呢個現象係同"脆弱"人士大量輸港並在港大量自行複製(reproduce)及令其他人有樣學樣有關.從"無間道"賣埠"要改結局可見一班.

HAHA, 活於美好幻想之中!


[引用] | 作者 葉一知 | 27-Sep-06 14:02 | [舉報垃圾留言]

[17]

emoticon 葉一知,今日睇完你文章的觀點和價值觀,,欠一些水平,有些令我失望!


[引用] | 作者 Spin Doctor | 27-Sep-06 14:03 | [舉報垃圾留言]

[18] Re:
Spin Doctor :
葉一知,唔應你上網http://www.prhk.org/,節目重溫,2006年9月25日,《風波裡的龍門陣》,"黃岸然"已經講得很清楚,有違公德罪,係100年前,"維多利亞"時期,英國的古老法例.另外,我仲想問你,有冇聽過"性書大亨",知唔知"性書大亨"的歷史,如果,你未聽過,唔該你逢星期四晚,10:00pm,上網http://www.prhk.org/收聽"風蕭蕭"問書,我相信"蕭若元"一定很樂意講多次,這段"桿衛言論自由"衝激法津的故事給你聽.仲有,美國其中一任總統演說,自論自由與新聞自由第四權力,比任何嘢更重要,如果,真的要選擇,寧願放棄其他嘢!

你又有留意我如何說嗎?

"如果這個社會endorse「有違公德」罪(註)"

呢條法律是古老但存在, 我以之比較兩個case的理據, 所以我以上用的是"如果". 如果市民唔endorse, 可提出取消過時法律, 但未見有人提出, 你的王岸然蕭公子等, 唔好得個講字, 快d去信立法會廢法.

言論自由肯定不是凌駕一切, 誹謗罪就是一例. 當然, 有違公德罪是否恰當, 可以再討論, 正如我備註中所寫. 你又看得出我整篇的重點和用意嗎? 並不是要來endorse 有違公德罪. 寫時, 早已考慮了你所說的觀點!


[引用] | 作者 葉一知 | 27-Sep-06 14:07 | [舉報垃圾留言]

[19] Re:
Spin Doctor :
葉一知,今日睇完你文章的觀點和價值觀,,欠一些水平,有些令我失望!

我一向自認水平不足,但不見得有些讀者水平很高.


[引用] | 作者 葉一知 | 27-Sep-06 14:09 | [舉報垃圾留言]

[20]

emoticon 葉一知,你唔好鬧氣啦,你聽完網台啲節目,理解那段歷史,再反駁我啦!你話不見得有些讀者水平很高,話我就指名話我啦,開堆名都唔怕,唔駛咁客氣,唔好意思,我唔介意.


[引用] | 作者 Spin Doctor | 27-Sep-06 14:28 | [舉報垃圾留言]

[21] Re:
Spin Doctor :
葉一知,你唔好鬧氣啦,你聽完網台啲節目,理解那段歷史,再反駁我啦!你話不見得有些讀者水平很高,話我就指名話我啦,開堆名都唔怕,唔駛咁客氣,唔好意思,我唔介意.

即係咁, 言論自由非常重要, 拉唔拉那個快閃黨, 點樣再訂立有違公德(甚至廢除)都可以傾, 我只係就住兩單案的理據來說. 我最後一段也說了, 就算拉快閃的出發點係好, 但因為民主機制殘廢, 根本冇野去endorse個政府去執法, 於是咪乜都覺得有陰謀.

如果你同我講言論自由重要, 我一定企你果邊, 但我認為保障言論自由的方法, 不是靠廢除有違公德等法律, 而係引入番普選呢個安全網!


[引用] | 作者 葉一知 | 27-Sep-06 14:32 | [舉報垃圾留言]

[22]

emoticon 葉一知,有違公德罪,英國都已年很多年沒有引用.我話比你聽,如果,香港仲未回歸,或者發生在英國,英國政府係唔會下令捉人,只會一直監察,不會作出任何評論,直至,他們真的有所行動犯法.(反恐條例除外).加上,早前(特衰政府)通過秘密監察,如果,係以前"港英"政府,一定低調處理,唔會引起公眾熱烈討論,再擴充市民不安程度.唔會好似現在的(特衰政府)咁高調,走出來面向傳媒處理,由捉"楊受成"到現在的case.如果,你以前有聽(光明頂)講"文革吏",現在差佬的做事手法,就好似"共產黨"的手段,批鬥,批孔,批劉少琦,公開比市民批審,先入為主,直接影響法官,陪審員的判決.最慘,英國人離開後,港人治港,香港人失去方向感,特首身為領袖,沒有堅定的立場,沒有信念,根本香港人依家唔知自己做梗乜,群龍無首,特首只是空殼.葉一知,你自己抽離啲睇吓,係唔係.


[引用] | 作者 Spin Doctor | 27-Sep-06 15:17 | [舉報垃圾留言]

[23] Re:
Spin Doctor :
葉一知,有違公德罪,英國都已年很多年沒有引用.我話比你聽,如果,香港仲未回歸,或者發生在英國,英國政府係唔會下令捉人,只會一直監察,不會作出任何評論,直至,他們真的有所行動犯法.(反恐條例除外).加上,早前(特衰政府)通過秘密監察,如果,係以前"港英"政府,一定低調處理,唔會引起公眾熱烈討論,再擴充市民不安程度.唔會好似現在的(特衰政府)咁高調,走出來面向傳媒處理,由捉"楊受成"到現在的case.如果,你以前有聽(光明頂)講"文革吏",現在差佬的做事手法,就好似"共產黨"的手段,批鬥,批孔,批劉少琦,公開比市民批審,先入為主,直接影響法官,陪審員的判決.最慘,英國人離開後,港人治港,香港人失去方向感,特首身為領袖,沒有堅定的立場,沒有信念,根本香港人依家唔知自己做梗乜,群龍無首,特首只是空殼.葉一知,你自己抽離啲睇吓,係唔係.

真係好難講, 以前英治時, 沒有互聯網討論區啊!但你講的我真係唔反對, 但同我談論兩案的背後理據無關.

咁我講的同你有咩違背呢? 就係因為而家政府做野似足大陸, 所以我咪話自由削弱左, 要民主普選先有安全網. 我其實抽離左, 唔逐個case去炳, 而係宏觀一點, 用普選去endorse政府的authority!

不過如果你話從大圍睇, 應唔應該拉人, 咁我都覺得有相榷如地. 但我想先從法治觀點(就兩控罪有冇理據支持)去講, 好過只談"言論自由", d人都聽到悶了!


[引用] | 作者 葉一知 | 27-Sep-06 15:25 | [舉報垃圾留言]

[24] Re: I hate this kind of news and I want to die
sidekick :
可能有小小sidetrack, 但一睇到呢篇新聞就想起你呢d 文, 唔好意思: 服 裝 店 回 收 「 我 想 死 」 T 恤我覺得, d教育界人士真係好鍾意教育人,  同好管閒事,  樣樣都話唔o岩,  "女王的教室"又嘈,  "年青人寫blog 寫衰o野"又話要禁,  而家整件咁o既t-shirt 又話要管...香港人o既心靈幾時變得咁薄弱? 咁容易受人影響, 咁需要受保護o架? 誠然, 件t-shirt o既句子並不是甚麼好句子, 但再咁落去, 我怕遲d d 歌詞就算只係"做隻貓, 做隻狗, 不做情人"之類都可能有教育界人士會嘈, 話歌詞鼓吹年青人唔好做人云云...... 睇到呢d 咁o既新聞, 先至真係令人想死...... -___-

其實大家有冇諗過點解近年香港市民越黎越反智?
教育係其一,市民素質參差係其二,但我覺得癥結所在係──迷茫。
中英草簽到九七回歸果十幾二十年,大家都叫做有個目標:搵錢移民或後期嘅瘋狂炒賣樓宇/股票,甚至有人期望回歸後會有一番新氣象。回歸後呢?老董上場、八萬五、狗賊太監當道、京官大爺間唔中走嚟恐嚇下你.... etc.
作為香港人,經歷左呢九年之後,仲可以相信d乜呢?冇嘢可以相信冇哂信念嘅時候,往往就會變成驚弓之鳥,小小事就暴躁、郁d又話要投訴、以揭人私隱/偷窺為樂..... etc.


[引用] | 作者 | 27-Sep-06 15:44 | [舉報垃圾留言]

[25] Re: Re: I hate this kind of news and I want to die
:
sidekick :可能有小小sidetrack, 但一睇到呢篇新聞就想起你呢d 文, 唔好意思: 服 裝 店 回 收 「 我 想 死 」 T 恤我覺得, d教育界人士真係好鍾意教育人,  同好管閒事,  樣樣都話唔o岩,  "女王的教室"又嘈,  "年青人寫blog 寫衰o野"又話要禁,  而家整件咁o既t-shirt 又話要管...香港人o既心靈幾時變得咁薄弱? 咁容易受人影響, 咁需要受保護o架? 誠然, 件t-shirt o既句子並不是甚麼好句子, 但再咁落去, 我怕遲d d 歌詞就算只係"做隻貓, 做隻狗, 不做情人"之類都可能有教育界人士會嘈, 話歌詞鼓吹年青人唔好做人云云...... 睇到呢d 咁o既新聞, 先至真係令人想死...... -___-

其實大家有冇諗過點解近年香港市民越黎越反智?教育係其一,市民素質參差係其二,但我覺得癥結所在係──迷茫。中英草簽到九七回歸果十幾二十年,大家都叫做有個目標:搵錢移民或後期嘅瘋狂炒賣樓宇/股票,甚至有人期望回歸後會有一番新氣象。回歸後呢?老董上場、八萬五、狗賊太監當道、京官大爺間唔中走嚟恐嚇下你.... etc.作為香港人,經歷左呢九年之後,仲可以相信d乜呢?冇嘢可以相信冇哂信念嘅時候,往往就會變成驚弓之鳥,小小事就暴躁、郁d又話要投訴、以揭人私隱/偷窺為樂..... etc.

又係真, 香港真係冇乜野可以相信, 連相信金錢都唔得, 因為錢都冇得搵.., 其他抽象d嘅信念更加俾人閹割晒!


[引用] | 作者 葉一知 | 27-Sep-06 15:47 | [舉報垃圾留言]

[26]

emoticon 10月1日,"黃毓民"組黨,社民連線!

 

"旺角:麥花臣球場"露天音樂會,下午4:00,,"黃毓民"街頭演講,切密錯過!

 

當日,香港人一定要穿起紅衫支持.

 


[引用] | 作者 癲狗 | 27-Sep-06 15:48 | [舉報垃圾留言]

[27]

我不是唸法律的,我不知道浪費警力的釋義。但我真的禁不住想問一下,當市民覺得廸士尼案十分無謂時,我們可不可以控告警方浪費警力?浪費公帑?
廸士尼一案,說穿了還不是一個PR Tatic。


[引用] | 作者 Janice | 27-Sep-06 15:49 | [舉報垃圾留言]

[28] Re:
Janice :
我不是唸法律的,我不知道浪費警力的釋義。但我真的禁不住想問一下,當市民覺得廸士尼案十分無謂時,我們可不可以控告警方浪費警力?浪費公帑?廸士尼一案,說穿了還不是一個PR Tatic。

我也不是唸法律, haha, 我指浪費警力是general use, 唔係一個控罪, 或者令人誤會了,sorry!

歸根結底, 最好還是用選票, 把亂咁執法的內閣, 趕走吧!


[引用] | 作者 葉一知 | 27-Sep-06 15:55 | [舉報垃圾留言]

[29]

我認為﹕

「我想殺死呢啲禽獸……有冇人識人有槍賣…唔該」這句說話本身有犯罪企圖,誰知他是否說笑呢﹖正常人或良好市民總不會叫人賣槍給他吧﹖

有些人在internet的言論太過不負責任了。捉佢罰個一千幾百都好。 =P


[引用] | 作者 艾力 | 27-Sep-06 17:33 | [舉報垃圾留言]

[30] Re:
艾力 :
我認為﹕
「我想殺死呢啲禽獸……有冇人識人有槍賣…唔該」這句說話本身有犯罪企圖,誰知他是否說笑呢﹖正常人或良好市民總不會叫人賣槍給他吧﹖
有些人在internet的言論太過不負責任了。捉佢罰個一千幾百都好。 =P

這樣抽出來的效果會不同, 但如果在"輪姦少女"的context下, 看幾個post和上文下理, 不難分辨發洩還是認真的.

但很多人愛尋找無法無天之地....., sigh


[引用] | 作者 葉一知 | 27-Sep-06 18:12 | [舉報垃圾留言]

[31]

延伸閱讀:
吳偉明:「快閃強姦黨」事件與思想犯罪


[引用] | 作者 sidekick | 27-Sep-06 21:08 | [舉報垃圾留言]

[32]

emoticon 節目重溫,"風蕭蕭",2006年2月9日,2006年4月13日part 3,(言論自由的界限,誹謗),http://www.prhk.org/


[引用] | 作者 Spin Doctor | 27-Sep-06 21:40 | [舉報垃圾留言]

[33]

很多網民都覺得強姦黨事件上, 判0個個人有罪就係打壓言論自由. 但係咩叫自由? 自由都有界限, 一個人享受自由之時, 理應同時尊重別人的自由. 侵犯別人的自由, 唔係叫自由, 係濫用自由


[引用] | 作者 艾薇 | 27-Sep-06 21:50 | [舉報垃圾留言]

[34]

我不明白,不明白為什麼會有人撐強姦黨。
更加不明白為什麼要拉那個想炸某xx園的人。
老實說,我整天也在跟同學說,要寄炸彈去考評局(今年中六,剛在會考被虐待),又不見得有人說這句話有問題,要去坐牢。再者,就算我真的真的真的很憎恨考評局,有炸彈或許真的有寄過去的念頭,但到最後我還是會把炸彈丟給拆彈專家……我發現現在的人真的越來越分不清笑話和認真的發言了!

然後,我不認同有人說現在的人反智是因為沒有信的目標。其實這群人沒有一個對象去信,也只不過是教育沒有教育他們去自己尋找目標、自己尋找信念。=.= 教科書從來沒有教我去找信念,但我的家長、前輩、朋友,很有幸他們都是很成熟的人,我都可以從中學習到信念。人會失去信念,我敢說一切都是教育的錯。其實要是教育真的教得好,大家該會知道有沒有錢也不該迷失,因為人生之中,錢不是最重要的……那又何來迷失呢??


[引用] | 作者 Shizuku | 27-Sep-06 22:14 | [舉報垃圾留言]

[35]

另一篇幾有意思的文章:

 網絡道德爭霸戰@風雪中的故居

香港果真是個偽善、缺乏幽默感、以道德口號管治的城市」?


 


[引用] | 作者 Dion | 27-Sep-06 22:18 | [舉報垃圾留言]

[36] Re:
Dion :
另一篇幾有意思的文章:
 網絡道德爭霸戰@風雪中的故居
香港果真是個「偽善、缺乏幽默感、以道德口號管治的城市」?
 

看了何故的文, 不錯, 可是只能大嘆一聲.., 他說第五權...., 唔好講笑啦, 香港第四權都廢晒咁滯啦, 剩番果三權都保唔得幾耐, 因為佢講的case, 在美國, 這裏, 是只有怪雞民主的香港啊! 沒有民主制度, 甚麼權都沒有保障機制!


[引用] | 作者 葉一知 | 28-Sep-06 00:21 | [舉報垃圾留言]

[37] Re:
sidekick :
延伸閱讀:吳偉明:「快閃強姦黨」事件與思想犯罪

thx!


[引用] | 作者 葉一知 | 28-Sep-06 00:47 | [舉報垃圾留言]

[38] Re:
艾薇 :
很多網民都覺得強姦黨事件上, 判0個個人有罪就係打壓言論自由. 但係咩叫自由? 自由都有界限, 一個人享受自由之時, 理應同時尊重別人的自由. 侵犯別人的自由, 唔係叫自由, 係濫用自由

那個case真的不易定論, 要更多討論!


[引用] | 作者 葉一知 | 28-Sep-06 00:48 | [舉報垃圾留言]

[39] Re:
Shizuku :
我不明白,不明白為什麼會有人撐強姦黨。更加不明白為什麼要拉那個想炸某xx園的人。老實說,我整天也在跟同學說,要寄炸彈去考評局(今年中六,剛在會考被虐待),又不見得有人說這句話有問題,要去坐牢。再者,就算我真的真的真的很憎恨考評局,有炸彈或許真的有寄過去的念頭,但到最後我還是會把炸彈丟給拆彈專家……我發現現在的人真的越來越分不清笑話和認真的發言了!
然後,我不認同有人說現在的人反智是因為沒有信的目標。其實這群人沒有一個對象去信,也只不過是教育沒有教育他們去自己尋找目標、自己尋找信念。=.= 教科書從來沒有教我去找信念,但我的家長、前輩、朋友,很有幸他們都是很成熟的人,我都可以從中學習到信念。人會失去信念,我敢說一切都是教育的錯。其實要是教育真的教得好,大家該會知道有沒有錢也不該迷失,因為人生之中,錢不是最重要的……那又何來迷失呢??

但教育不應限於學校教育. 很多成人完成了教育很久了, 但更反智, 他們為年青人做了反智的好榜樣.


[引用] | 作者 葉一知 | 28-Sep-06 00:50 | [舉報垃圾留言]

[40] Re:
Dion :
另一篇幾有意思的文章:
 網絡道德爭霸戰@風雪中的故居
香港果真是個「偽善、缺乏幽默感、以道德口號管治的城市」?
 

thx!

香港肯定未至於這樣. 另, "快閃強姦黨"那單案我唔識笑, 是我缺乏幽默感嗎? 那很危險, 如果我對說"香港果真是個「偽善、缺乏幽默感、以道德口號管治的城市」?"的人說: 如果我組織快閃強姦黨, 我就第一個輪姦你啦, hahaha, ........

咁, 好幽默?


[引用] | 作者 葉一知 | 28-Sep-06 00:52 | [舉報垃圾留言]

[41]

其實我都笑唔出,不過我覺得「快閃強姦黨」和「迪迪尼事件」係唔同...


[引用] | 作者 Dion | 28-Sep-06 01:39 | [舉報垃圾留言]

[42] Re:
Dion :
其實我都笑唔出,不過我覺得「快閃強姦黨」和「迪迪尼事件」係唔同...

YES, 我也表明是不同呀!


[引用] | 作者 葉一知 | 28-Sep-06 01:50 | [舉報垃圾留言]

[43]

呢單嘢根本都無乜爭議嘅空間啦﹗好簡單啫﹗若把「強姦」套用在「打劫、擄人勒贖」的性質上。他還在公然「商討、號召、唆使」。即使沒實際行動或沒成事。都已是有組織的嚴重犯罪行為。

若事後要用言論自由、講笑來辯解肯定衰梗。唯一脫罪的方法就是「精神病發作」。哈哈﹗ 

有動機、預謀、計劃、企圖、意圖做一些抵觸刑事條文。不一定要付諸行動、成功。﹐都已是犯法。

另外﹐我看漏了新聞。唔知點判﹖﹖若你知的話﹐可否告知。 謝謝﹗


[引用] | 作者 靚媽 | 28-Sep-06 02:12 | [舉報垃圾留言]

[44] Re:
靚媽 :
呢單嘢根本都無乜爭議嘅空間啦﹗好簡單啫﹗若把「強姦」套用在「打劫、擄人勒贖」的性質上。他還在公然「商討、號召、唆使」。即使沒實際行動或沒成事。都已是有組織的嚴重犯罪行為。
若事後要用言論自由、講笑來辯解肯定衰梗。唯一脫罪的方法就是「精神病發作」。哈哈﹗ 
有動機、預謀、計劃、企圖、意圖做一些抵觸刑事條文。不一定要付諸行動、成功。﹐都已是犯法。
另外﹐我看漏了新聞。唔知點判﹖﹖若你知的話﹐可否告知。 謝謝﹗

單野未判, 下星期才判啊!


[引用] | 作者 葉一知 | 28-Sep-06 11:05 | [舉報垃圾留言]

[45] Re: Re:

盲光社

葉一知 :
Shizuku :我不明白,不明白為什麼會有人撐強姦黨。更加不明白為什麼要拉那個想炸某xx園的人。老實說,我整天也在跟同學說,要寄炸彈去考評局(今年中六,剛在會考被虐待),又不見得有人說這句話有問題,要去坐牢。再者,就算我真的真的真的很憎恨考評局,有炸彈或許真的有寄過去的念頭,但到最後我還是會把炸彈丟給拆彈專家……我發現現在的人真的越來越分不清笑話和認真的發言了!然後,我不認同有人說現在的人反智是因為沒有信的目標。其實這群人沒有一個對象去信,也只不過是教育沒有教育他們去自己尋找目標、自己尋找信念。=.= 教科書從來沒有教我去找信念,但我的家長、前輩、朋友,很有幸他們都是很成熟的人,我都可以從中學習到信念。人會失去信念,我敢說一切都是教育的錯。其實要是教育真的教得好,大家該會知道有沒有錢也不該迷失,因為人生之中,錢不是最重要的……那又何來迷失呢??

但教育不應限於學校教育. 很多成人完成了教育很久了, 但更反智, 他們為年青人做了反智的好榜樣.


[引用] | 作者 察志森 | 28-Sep-06 12:33 | [舉報垃圾留言]

[46]

emoticon 香港啲法律,越來越似中國,以言入罪."張子強",在香港犯罪,冇留過血,逃返大陸,被公安捉到.後來,點解"張子強"在大陸打靶,中國政府話"張子強"就算他在香港,用個腦諗犯罪的行為,計劃犯罪,只要他進入中國境內,都構成罪行,就地正法.所以,無需要把他引渡返香港受審.

 


[引用] | 作者 李超人 | 28-Sep-06 12:37 | [舉報垃圾留言]

[47]

emoticon 現在,香港啲法律,越來越似中國,以言入罪.去年,中國有個37歲記者”師濤,用Yahoo電郵,向外國發放新聞,結果,Yahoo向中國共產黨政府,公開該名記者的個人資料,被中國話佢洩露國家機密,從未公開,亦冇公平的審訊,就屈他坐10年監牢,係Yahoo害到他失去10年自由的.所以,香港所有網民,應該要做翻啲嘢反抗,否則,不堪設想!

 

 

 


[引用] | 作者 程翔 | 28-Sep-06 13:37 | [舉報垃圾留言]

[48]

我覺得只係判社會服務令,判得過輕,應該判佢入獄就最好,將自己既快樂建築向人地痛苦之上,呢d仆街仔唔死都冇撚用啦,如果比我判,我會判佢打靶就最好


[引用] | 作者 程翔 | 04-Oct-06 20:50 | [舉報垃圾留言]

[49]

快閃強姦黨 is very bad and ppl who join 快閃強姦黨 is usless...


[引用] | 作者 KKC | 18-Nov-06 19:19 | [舉報垃圾留言]

[50] 神奇大帝

唔怪之得香港咁保守啦!


[引用] | 作者 ericsm22@yahoo.com.hk | 03-Feb-07 22:25 | [舉報垃圾留言]

Next